Κεφαλαλγίες και ημικρανία

Η κεφαλαλγία- γνωστός και ως πονοκέφαλος- και ημικρανία αφορούν μια δυσάρεστη εμπειρία που οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν βιώσει κάποια στιγμή στη ζωή τους. Πολλές φορές επέρχεται έπειτα από έντονη σωματική και πνευματική κόπωση, από ψυχική επιβάρυνση, από κατανάλωση αλκοόλ, από αφυδάτωση, κακή κακή διατροφή κ.ά. Ωστόσο για να αναφέρει κάποιος πως πάσχει από κεφαλαλγίες ή ημικρανίες, θα πρέπει οι ενοχλήσεις που νιώθει να είναι συχνές και τακτικές παρουσιάζοντας συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.

Πως αντιμετωπίζεται η κεφαλαλγία και η ημικρανία με τη μέθοδο του βελονισμού;

Ο βελονισμός διεγείρει τα νεύρα που βρίσκονται στους μύες αλλά και σε άλλους ιστούς και προκαλεί την έκλυση ενδορφινών και άλλων νευροχημικών ουσιών στον εγκέφαλο και στον νωτιαίο μυελό. Οι ουσίες αυτές δρουν αναλγητικά και δημιουργούν το αίσθημα της ευφορίας. Συγκεκριμένα, η διέγερση από ένα μη-επώδυνο μηχανικό ερέθισμα, μπορεί να καταστείλει τον πόνο και παρέχει σημαντική ωφέλεια ρυθμίζοντας την εξωκρανιακή και ενδοκρανιακή ροή του αίματος και επηρεάζοντας τα επίπεδα της σεροτονίνης στον εγκέφαλο. Επίσης, βοηθάει στη μείωση των παραγόντων που προκαλούν μια ημικρανική κρίση όπως το έντονο στρες, τις διαταραχές του ύπνου, τους πόνους της περιόδου και την αυξημένη τάση σε μυς του αυχένα και της ράχης.

Η θεραπεία της κεφαλαλγίας και της ημικρανίας με τη μέθοδο του βελονισμού βασίζεται σε μια απόλυτα εξατομικευμένη και προσωποκεντρική παρέμβαση, η οποία διαμορφώνεται ανάλογα με τα συμπτώματα, τις συνοδές παθήσεις, τις προσωπικές συνήθειες του ατόμου κ.ά. Στον ιατρικό βελονισμό αντιμετωπίζεται το σύνολο των συμπτωμάτων και όχι μόνο ο πονοκέφαλος. Για το λόγο αυτό είναι σημαντικό να καταγραφούν από τον ειδικό όλοι οι παράγοντες που προκαλούν ή ανακουφίζουν αντίστοιχα τον πόνο, καθώς και άλλα πιθανά νοσήματα (σωματικά ή ψυχικά). Στη συνέχεια πραγματοποιείται κλινική εκτίμηση και συστήνονται εργαστηριακές εξετάσεις προκειμένου να τεθεί έγκυρη διάγνωση και να γίνει σωστός σχεδιασμός του θεραπευτικού πρωτοκόλλου.

Γιατί να επιλέξω το βελονισμό ως μέθοδο θεραπείας;

Ο ιατρικός βελονισμός έχει αποδειχθεί σε διάφορες μελέτες πως πρόκειται για μια αποτελεσματική θεραπεία στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της ημικρανίας και της χρόνιας κεφαλαλγίας. Ωστόσο τα σημεία υπεροχής της παρέμβασης αυτής είναι i) ότι πρόκειται για μια ανώδυνη θεραπεία, χωρίς παρενέργειες, ii) είναι αρκετά αποτελεσματική τόσο στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων όσο και ως μέθοδος πρόληψης και iii) αντιμετωπίζει τα συμπτώματα της κεφαλαλγίας (ημικρανία με αύρα ή χωρίς αύρα, πονοκέφαλος τάσης, αθροιστική κεφαλαλγία), αλλά συγχρόνως επαναφέρει την ομοιόσταση σε ολόκληρο τον οργανισμό περιορίζοντας ή και εξαλείφοντας εντελώς τις οργανικές ανισορροπίες που συνοδεύονται συχνά από κεφαλαλγία (όπως στρες, κατάθλιψη, ίλιγγος, αϋπνία, υπέρταση).