Γαστρίτιδα, έλκος

Με τον όρο γαστρίτιδα περιγράφονται οι περιπτώσεις που παρουσιάζουν ως κοινό σύμπτωμα τον ερεθισμό και την φλεγμονή του βλεννογόνου του στομάχου. Πρόκειται για χρόνιες ή οξείες καταστάσεις, οι οποίες στις περισσότερες περιπτώσεις μπορούν να υποχωρήσουν εύκολα με την κατάλληλη θεραπεία. Πολλοί είναι οι παράγοντες που συμβάλουν στην εμφάνιση της γαστρίτιδας όπως το ψυχικό και σωματικό στρες, οι κακές διατροφικές συνήθειες, το αλκοόλ, η παλινδρόμηση, τα αυτοάνοσα νοσήματα, τα αντιφλεγμονώδη παυσίπονα ή τα βακτηρία. Συνήθως το άτομο που ταλαιπωρείται από γαστρίτιδα παρουσιάζει συμπτώματα όπως ο πόνος, η δυσπεψία, η ανορεξία, η ναυτία, ο λόξιγκας, η αίσθηση καύσου του στομάχου κ.ά.

Το πεπτικό έλκος είναι μια πάθηση του πεπτικού συστήματος και ουσιαστικά πρόκειται για μια ανοιχτή πληγή που αναπτύσσεται στο εσωτερικό μέρος του οισοφάγου, του στομάχου και του άνω μέρους του λεπτού εντέρου. Το πιο σύνηθες σύμπτωμα είναι ο πόνος και το αίσθημα καύσου, ενώ σε σπάνιες περιπτώσεις μπορεί να εμφανιστεί σκούρο αίμα στα κόπρανα, ναυτία ή εμετός, ανεξήγητη απώλεια βάρους και διαταραχές στην όρεξη.

Πως βοηθάει ο ιατρικός βελονισμός;

Ο ειδικός χρειάζεται να λάβει ένα πλήρες ιατρικό ιστορικό, προκειμένου να κατανοήσει την ακριβή αιτία και τους παράγοντες που συμβάλλουν στην εμφάνιση της γαστρίτιδας. Στη συνέχεια επιλέγει και συνδυάζει τα σημεία του σώματος στα οποία θα εφαρμόσει τις ειδικές βελόνες, με σκοπό να αποκαταστήσει την ισορροπία του οργανισμού. Ο ιατρικός βελονισμός θεωρείται μια αποτελεσματική, ανώδυνη και ασφαλής παρέμβαση στη θεραπεία της γαστρίτιδας, καθώς συμβάλλει στην άμεση αντιμετώπιση και εξάλειψη των συμπτωμάτων όπως η ναυτία, ο εμετός και το άλγος. Παράλληλα συμβάλλει στην αποκατάσταση και ενίσχυση της σωστής λειτουργίας του πεπτικού συστήματος. Στην περίπτωση του πεπτικού έλκους, ο βελονισμός έχει άμεση επίδραση στη θεραπεία του επιγαστρικού πόνου προσφέροντας στο άτομο ανακούφιση και ίαση. Παράλληλα συντελεί στην ενδυνάμωση του πεπτικού συστήματος και αποκαθιστά την υγιή του λειτουργία.

Ο βελονισμός μπορεί να λειτουργήσει αυτόνομα ή συνδυαστικά με άλλες ιατρικές θεραπείες ενισχύοντας την αποτελεσματική του δράση. Επίσης, είναι σημαντικό το άτομο να εφαρμόσει ορισμένες αλλαγές στον καθημερινό τρόπο ζωής του και στις διατροφικές του συνήθειες, προκειμένου να αντιμετωπίσει ριζικά και αποτελεσματικά την κατάσταση αυτή.