Σπαστική κολίτιδα

Η σπαστική κολίτιδα, γνωστή και ως σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου, αφορά μια διαταραχή του πεπτικού συστήματος. Πρόκειται για μια χρόνια, υποτροπιάζουσα λειτουργική διαταραχή του παχέως εντέρου κατά την οποία δεν αναγνωρίζεται κάποια οργανική αιτία. Τα συμπτώματα που εμφανίζει το άτομο συνήθως είναι ο πόνος και η δυσφορία στην κοιλιακή χώρα, η μη φυσιολογική λειτουργία κενώσεως του εντέρου (όπως δυσκοιλιότητα, διάρροια ή εναλλαγή των δύο) και το φούσκωμα (μετεωρισμός). Ουσιαστικά αφορά μια καλοήθη πάθηση, η οποία επηρεάζει σημαντικά την ποιότητα ζωής του ατόμου.

Πως βοηθάει ο βελονισμός στην σπαστική κολίτιδα;

Ο βελονισμός είναι μια αποτελεσματική παρέμβαση στην ανακούφιση των συμπτωμάτων που επιφέρει η σπαστική κολίτιδα. Μάλιστα σχετικές έρευνες έχουν καταγράψει πως τα αποτελέσματα του βελονισμού διατηρούνται μέχρι και 12 μήνες μετά το πέρας της θεραπείας.

Τα τοπικά σημεία του βελονισμού ερεθίζουν το εντερικό νευρικό σύστημα με σκοπό τη ρύθμιση της κινητικότητας και της εκκριτικής του ικανότητας, ενώ τα μακρινά σημεία επιφέρουν ισχυρή αναλγητική και ηρεμιστική δράση. Παράλληλα η τοποθέτηση των ειδικών βελονών στην περιοχή του αυτιού βοηθάει στη γενική τόνωση του οργανισμού και τη ρύθμιση του αυτόνομου νευρικού συστήματος. Σε ορισμένες περιπτώσεις, στις οποίες υπάρχει χρόνια κολίτιδα μπορεί να γίνει εφαρμογή και του ηλεκτροβελονισμού. Το θεραπευτικό πρωτόκολλο σχεδιάζεται από τον ειδικό, έπειτα από τη λήψη ενός πλήρους ιατρικού ιστορικού βασισμένο στις ανάγκες του ατόμου. Για το βέλτιστο αποτέλεσμα είναι σημαντικό το άτομο να τροποποιήσει τις διατροφικές του συνήθειες και να λάβει συνδυαστικά συμπτωματική φαρμακευτική αγωγή όπου κριθεί απαραίτητο.